Renson
Bouwt aan merkbekendheid met een campagne rond gezonde lucht in elke woning
Opdracht
Renson kwam naar ons toe met een idee en enkele visuele richtlijnen voor een campagne rond hun ventilatie-assortiment. Deze visuele richtlijnen hebben we omgezet in twee inspirerende brand video’s en campagnefoto’s.
Concept
Voor het uitwerken van het concept voor de brand video’s en de campagnefoto’s inspireerden we ons op het motto van Renson: Creating Healthy Spaces.
De video’s en campagnebeelden maken de link tussen de natuur en gezonde buitenlucht en onze eigen woning.
Zowel de video’s als de foto’s stralen dynamiek, positiviteit en gezondheid uit.
Brand video rond raamventilatie
Met deze video willen we aantonen dat vertoeven in de vrije natuur zalig is en dat we dit gevoel liefst van al meenemen naar ons huis.
De vrouw in de video voelt zich vrij in haar badkamer. En dat is het gevoel dat we aan onze doelgroep willen overbrengen.
Campagnebeeld rond raamventilatie
Met dit campagnebeeld brachten we de fantasie van een jongen tot leven. De natuur maakt letterlijk deel uit van zijn slaapkamer.
Dit droombeeld zou onze doelgroep moeten inspireren om te werken aan een gezond binnenklimaat.
Brand video rond badkamerventilatie
Met deze inspirerende brand video volgen we het avontuur van een jongen die samen met zijn vader de weide natuur intrekt.
Het draait hier rond de gezonde buitenlucht en het magische gevoel dat je liefst van al mee naar huis zou nemen.
Campagnebeeld rond badkamerventilatie
In deze foto sluipen natuurlijke elementen letterlijk de badkamer binnen, waardoor een harmonieus samenspel ontstaat.
Dit beeld zou onze doelgroep moeten inspireren een ruimte zoals de badkamer optimaal te ventileren en zo een gezond binnenklimaat te creëren.
Onze aanpak
In nauwe samenwerking met het marketingteam van Renson hebben we de merkidentiteit grondig onderzocht en vastgesteld hoe we de doelgroep het beste kunnen aanspreken.
Na het ontwikkelen van het concept, organiseerden we de pre-productie, van het plannen van de cast tot styling en decor en het zoeken van locaties en cast.
De uitvoering omvatte in totaal vijf shooting dagen, waarbij we met een compact team werkten aan zowel de video- als fotoproductie.
Concepttekeningen
Storyboard video
Resultaat
Ondanks de beperkte omvang van ons team slaagden we erin om sterke resultaten te behalen binnen de gestelde deadline.
Door een doordachte strategie voor distributie en promotie hebben de video’s een breed publiek bereikt.
De foto's werden door het bedrijf offline gebruikt voor verschillende doeleinden, waaronder brochures, flyers en advertenties.
Behind-the-scenes
Meer inspiratie nodig?
Ontdek onze cases.