__
FAQ

Hoeveel kost het om een video te laten maken?

Dat ligt eraan wat er juist gefilmd moet worden en voor welke kwaliteit je kiest. 

De prijs hangt grotendeels af van hoe groot de productie is: aantal draaidagen, aantal locaties, complexiteit van de shots.

Sommige producties vragen heel wat voorbereidend werk: brainstorm-fase, creatief concept uitwerken, script schrijven, storyboard opmaken, locaties bezoeken, ...

De samenstelling van de crew bepaalt ook een groot stuk het budget. Kleinschalige producties hebben vaak niet meer nodig dan een cameraman of een cameraploeg. Voor grote producties kan de crew bestaan uit een regisseur, cameraman/DOP, assistent regisseur, gaffer, grip, geluidsman, floor manager, productiemedewerker, make-up artist, styliste, ...

De prijs hangt verder af van hoeveel werk er is in post-productie. In post productie wordt de film in detail afgewerkt: pre-cutting, montage, geluidsmixage, muziek compositie, color correction -en grading, animaties, VFX’s, grafieken, voice over, ...

Hoe dan ook tracht De Kemphanen steeds de maximale kwaliteit te halen uit elk budget. Zelfs voor de eenvoudigste video zorgen wij voor dynamisch camerawerk en professionele geluidsopnames.

Vragen over welke aanpak jouw video nodig heeft? Neem dan gerust even contact op.

Reclame zendtijd: met wat moet ik rekening houden?

De prijs van zendtijd op televisie is zeker niet gratis, maar ook niet onbetaalbaar. Zendtijd op nationale tv zenders is vooral gedurende primetime vrij duur. Om de kost te drukken, kan je ook je reclamespot verspreiden via nichezenders, bvb. als je product of dienst vooral op kinderen is gericht, kan je best tijdens het weekend en in de ochtend adverteren of kiezen voor een kinderzender.

Uiteraard is een sterk concept en een opvallende reclamespot minstens even belangrijk. Focus je dus niet alleen op de kost van de zendtijd maar investeer ook in een sterke tv-spot die aanspreekt.

Vergeet ook niet je campagne te ondersteunen met online-advertenties. Je kan bvb. van je tv-spot enkele online-versies laten maken, die specifiek gebruikt kunnen worden op verschillende sociale media.

Hoe verloopt de procedure voor het maken van een reclamespot?

Het produceren van reclamespot vraagt een specifieke aanpak. Lees hiervoor onze werkwijze.

 

__
Onze portfolio